یزدفردا :مهندس محمد پورفخری مدیر کل طی سخنانی در خصوص عملکرد ده ماهه این اداره کل درایستگاه طبس اظهار داشت: در دیماه سال جاری 2204 واگن سنگ آهن به مقاصد ذوب آهن اصفهان ، بندر عباس و کشورهای آسیای میانه حمل شده  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد رشد داشته است وی ایستگاههای بیشه در،رباط پشت بادام،رشتخوار ، خواف و سنگان را مبادی بارگیری  سنگ آهن برشمرد و اظهار داشت : این میزان رشد به سبب راه اندازی خط بارگیری ایستگاه بیشه در می باشدکه در حال حاضر روزانه 25 واگن و ماهیانه 750 واگن بارگیری و به مقاصد مذکور حمل می شود پور فخر ی خاطر نشان کرد ان شاا... با فعال شدن کامل سایت کارخانجات سنگ آهن شرق ایران در سنگان خواف رکورد تناز بارگیری این اداره کل شکسته خواهد شد به رتبه های برترتناژ بارگیری در بین نواحی هفده گانه راه آهن دست خواهیم یافت.
پورفخری در ادامه گفت :در ده ماهه گذشته تناژ حاصل از بارگیری این اداره کل 1میلیاردو  55 میلیون و 677هزارتن و تناژ که نسبت به مدت مشابه سال  34 درصد رشد داشته است و 1651 تن سیمان صادراتی نیز توسط ناوگان باری این اداره کل به کشورهای آسیای میانه حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 20 درصدی برخوردار بوده است .


مدیر کل راه آهن شرق  همچنین در خصوص تناژ سنگ آهن در ده ماهه گذشته گفت :تناژ سنگ آهن در این اداره کل 672 هزار و 765 تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 16 درصدی برخوردار بوده است.
پور فخری در پایان تعداد مسافرین جابجا شده  در حوزه استحفاظی اداره کل راه آهن شرق توسط
 نه رام از قطارهای مسافری شرکت رجا ازشهرهای بندر عباس ، شیراز ، کرمان ،یزد، اصفهان ،طبس ، تربت حیدریه و خواف به مقصد مشهد مقدس و بالعکس وهم چنین طبس ، تربت حیدریه و خواف به مقصد تهران و بالعکس را 831 هزارو 800 نفر اعلام نمود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا